DESTINOS TURÍSTICOS NACIONAIS

Itaipu assina o Espaço Sustentabilidade e Turismo Verde do FESTURIS 2017

voenews

A ONU proclamou 2017 como o Ano Internacional do Turismo Sustentável para o Desenvolvimento. Durante o FESTURIS Gramado – Feira Internacional de Turismo deste ano, algumas ações darão destaque a este tema.

 E a primeira grande notícia é a confirmação de que Itaipu Binacional renova a parceria e o patrocínio do Espaço Sustentabilidade e Turismo Verde da feira. Assim, o espaço em Gramado, será assinado pelo empreendimento.

 A participação foi confirmada em Foz do Iguaçu por Alexandre Teixeira, assessor especial do diretor geral brasileiro da Itaipu Binacional.

O complexo, mantido pela hidrelétrica, é referência neste tema com ações voltadas à Sustentabilidade, valorização e potencialização do Turismo Verde e possui atrativos de relevância internacional como a Visita Panorâmica, o Circuito Especial pelo interior da usina, o Ecomuseu e o Refúgio Biológico Bela Vista.

“Este aval para a feira de negócios é fundamental pois a assinatura de um projeto que se destaca internacionalmente, como a Itaipu, serve de exemplo para todas as ações que buscamos potencializar neste nicho”, destaca Marta Rossi, CEO do FESTURIS.

 Para o diretor da feira internacional, Eduardo Zorzanelllo, “Itaipu é um case de sucesso internacional e a cada ano investe mais em ações que promovem a sustentabilidade e potencializam o crescimento do turismo verde e sustentável”.

O espaço
Buscando a disseminação destes, e de outros valores, o FESTURIS Gramado criou o Espaço Sustentabilidade e Turismo Verde, uma área na feira onde se aproxima compradores e fornecedores do setor, fomentando a discussão e geração de negócios há 15 anos.

 Neste espaço os expositores podem conversar entre si e também receber o trade em geral, agentes e profissionais interessados neste segmento. Assim, a oportunidade de negócios é potencializada e o networking aumenta.

 Marcas e destinos interessados em ser expositor deste espaço podem entrar em contato com o Núcleo Comercial do FESTURIS, pelo telefone: (54) 3286- 3313.

 Ano Internacional do Turismo Sustentável

A Organização das Nações Unidas proclamou 2017 como o Ano Internacional do Turismo Sustentável para o Desenvolvimento em reconhecimento ao grande potencial da indústria do turismo, que responde por cerca de 10% da atividade econômica mundial, para contribuir para a luta contra a pobreza e promover a compreensão mútua e o diálogo intercultural, temas centrais da missão da UNESCO.

Em sua proclamação do Ano Internacional, a ONU declarou: “Promover mais entendimento entre os povos de todos os lugares, o que leva a uma maior conscientização sobre o rico patrimônio de várias civilizações e a uma melhor apreciação dos valores inerentes às diferentes culturas, contribuindo dessa forma para fortalecer a paz no mundo”.

 SERVIÇO

Festuris Gramado – Feira Internacional de Turismo

De 9 a 12 de novembro de 2017

Serra Park – Gramado/RS
www.festurisgramado.com

 

90 Comentário

90 Comments

  1. Jose Wilame Araujo Rodrigues

    8 de dezembro de 2017 at 09:38

    Hello there! This post couldn’t be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept talking about this. I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!|

  2. Grupo Serval escandalo

    7 de dezembro de 2017 at 23:39

    I really like reading through a post that will make people think. Also, thanks for allowing for me to comment!|

  3. Luiz Gastao Bittencourt da Silva

    7 de dezembro de 2017 at 01:57

    When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get three e-mails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service? Cheers!|

  4. Carlos Eduardo Correa da Veig

    6 de dezembro de 2017 at 15:58

    Hey there this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!|

  5. Umanizzare

    6 de dezembro de 2017 at 05:22

    I think this is among the most significant info for me. And i am glad reading your article. But want to commentary on some common things, The web site taste is great, the articles is actually excellent : D. Just right process, cheers|

  6. Dadado Veig

    5 de dezembro de 2017 at 19:31

    I think this is among the most important information for me. And i am glad reading your article. But wanna remark on few general things, The website style is great, the articles is really great : D. Good job, cheers|

  7. Itamar Serpa Fernandes

    5 de dezembro de 2017 at 09:15

    whoah this blog is excellent i love reading your posts. Keep up the good work! You know, lots of individuals are hunting around for this information, you could aid them greatly. |

  8. Itamar Serp

    4 de dezembro de 2017 at 23:31

    Thanks designed for sharing such a fastidious thought, paragraph is nice, thats why i have read it entirely|

  9. Carlos Eduardo Veiga

    4 de dezembro de 2017 at 13:25

    My partner and I stumbled over here coming from a different page and thought I should check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to going over your web page for a second time.|

  10. Grupo Serval presídios

    4 de dezembro de 2017 at 03:15

    I got this website from my pal who shared with me regarding this site and at the moment this time I am visiting this web page and reading very informative articles or reviews at this place.|

  11. Lélio Vieira Carneiro Junio

    3 de dezembro de 2017 at 17:08

    Hi, i think that i saw you visited my web site thus i got here to go back the favor?.I am attempting to in finding things to enhance my web site!I guess its adequate to make use of some of your concepts!!|

  12. Luiz Gastão Bittencourt da Silva

    3 de dezembro de 2017 at 06:50

    Hey there! I’ve been following your website for some time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Kingwood Texas! Just wanted to say keep up the fantastic work!|

  13. Luiz Gastão Bittencourt

    2 de dezembro de 2017 at 20:59

    Remarkable issues here. I’m very happy to peer your article. Thanks a lot and I’m looking forward to touch you. Will you kindly drop me a mail?|

  14. Luiz Gastão Bittencourt

    2 de dezembro de 2017 at 11:00

    Hurrah! After all I got a blog from where I know how to actually get useful facts concerning my study and knowledge.|

  15. Egli Diana Pinto

    2 de dezembro de 2017 at 00:44

    Hi, just wanted to say, I loved this post. It was inspiring. Keep on posting!|

  16. Grupo Coral presidios

    1 de dezembro de 2017 at 13:59

    It’s appropriate time to make some plans for the future and it is time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or tips. Maybe you can write next articles referring to this article. I desire to read even more things about it!|

  17. Lelio Vieira Carneiro

    1 de dezembro de 2017 at 02:38

    Great post however I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I’d be very grateful if you could elaborate a little bit more. Bless you!|

  18. Luiz Fernando Monteiro Bittencourt

    30 de novembro de 2017 at 16:10

    With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation? My site has a lot of exclusive content I’ve either created myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my agreement. Do you know any methods to help stop content from being ripped off? I’d really appreciate it.|

  19. Itamar Serpa Fernandes

    30 de novembro de 2017 at 05:02

    This design is wicked! You certainly know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!|

  20. Lelio Vieira Carneiro

    29 de novembro de 2017 at 19:12

    Hi to every one, as I am genuinely eager of reading this webpage’s post to be updated daily. It carries pleasant information.|

  21. Egli Diana Pinto

    29 de novembro de 2017 at 08:09

    I every time spent my half an hour to read this blog’s articles or reviews all the time along with a cup of coffee.|

  22. Lelio Vieira Carneiro Junior

    28 de novembro de 2017 at 21:50

    It’s amazing to pay a quick visit this web site and reading the views of all colleagues about this piece of writing, while I am also eager of getting experience.|

  23. tercio borlenghi junior

    28 de novembro de 2017 at 11:15

    As the admin of this website is working, no hesitation very quickly it will be well-known, due to its quality contents.|

  24. Jose Wilame Araujo Rodrigues

    28 de novembro de 2017 at 00:21

    Heya i am for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you helped me.|

  25. Umanizzare

    27 de novembro de 2017 at 13:47

    Howdy, I think your web site could possibly be having browser compatibility problems. Whenever I take a look at your blog in Safari, it looks fine however, if opening in I.E., it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, great site!|

  26. Egli Diana Pinto

    27 de novembro de 2017 at 03:13

    When someone writes an post he/she maintains the plan of a user in his/her mind that how a user can know it. Therefore that’s why this post is outstdanding. Thanks!|

  27. Lelio Junior

    26 de novembro de 2017 at 17:01

    I think this is one of the most vital info for me. And i’m glad reading your article. But should remark on some general things, The web site style is great, the articles is really excellent : D. Good job, cheers|

  28. Egli Diana Pinto

    26 de novembro de 2017 at 06:20

    Somebody essentially help to make critically articles I would state. That is the very first time I frequented your web page and thus far? I surprised with the research you made to create this actual put up extraordinary. Magnificent process!|

  29. Dadado Veig

    25 de novembro de 2017 at 20:19

    These are in fact great ideas in on the topic of blogging. You have touched some good factors here. Any way keep up wrinting.|

  30. tercio borlenghi jr

    25 de novembro de 2017 at 10:14

    If you are going for most excellent contents like me, just pay a quick visit this website all the time since it presents quality contents, thanks|

  31. Luiz Fernando Monteiro Bittencourt

    25 de novembro de 2017 at 00:24

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You definitely know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something informative to read?|

  32. Sam

    24 de novembro de 2017 at 15:49

    I was wondering if you ever considered changing the layout
    of your website? Its very well written; I
    love what youve got to say. But maybe you could a little more
    in the way of content so people could connect with it better.
    Youve got an awful lot of text for only having one or 2 images.
    Maybe you could space it out better?

  33. Grupo Serval presídios

    24 de novembro de 2017 at 14:52

    If some one wishes expert view on the topic of blogging and site-building after that i recommend him/her to pay a quick visit this blog, Keep up the pleasant work.|

  34. Lelio Vieira Carneiro Junior

    24 de novembro de 2017 at 04:10

    I know this site gives quality depending posts and additional data, is there any other web page which provides such things in quality?|

  35. Umanizzare

    23 de novembro de 2017 at 17:45

    Wow! This blog looks exactly like my old one! It’s on a totally different topic but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!|

  36. Itamar Serpa Fernandes

    23 de novembro de 2017 at 05:50

    I have to thank you for the efforts you have put in penning this blog. I’m hoping to see the same high-grade content by you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my very own website now ;)|

  37. Luiz Fernando Monteiro Bittencourt

    22 de novembro de 2017 at 18:31

    I got this web page from my friend who informed me on the topic of this site and at the moment this time I am browsing this web site and reading very informative articles at this place.|

  38. tercio borlenghi jr

    22 de novembro de 2017 at 07:32

    Excellent blog here! Also your website loads up very fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up as fast as yours lol|

  39. Itamar Serp

    21 de novembro de 2017 at 20:53

    Hey there! This post couldn’t be written any better! Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!|

  40. Luiz Gastão Bittencourt da Silva

    21 de novembro de 2017 at 09:59

    An intriguing discussion is worth comment. I believe that you should publish more about this topic, it may not be a taboo subject but typically folks don’t speak about such subjects. To the next! Kind regards!!|

Deixe uma resposta

O seu endereço de email não será publicado Campos obrigatórios são marcados *

Você pode usar estas tags e atributos de HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Mais Lidas

VOENEWS - Notícias do Turismo - Escritório de Negócios SCLN 201 - Bloco "C" - sala 112 Brasília - DF - CEP: 70.832-530 Telefone: (61) - 3201-8602 Celulares: (61) 98117-4456 - E-mail: contato@voenews.com.br

EVENTOS DO TURISMO

NOTÍCIAS DA HOTELARIA