DESTINOS TURÍSTICOS NACIONAIS

Brasil tem as passagens aéreas domésticas mais baratas do mundo

voenews

O Brasil ocupa o primeiro lugar em um ranking global das passagens aéreas domésticas mais baratas, revela a pesquisa “Flight Price Index 2017”. O levantamento, elaborado pela agência online de viagens Kiwi.com, está na segunda edição. Como os voos dentro do país são realizados exclusivamente por companhias aéreas brasileiras, isso corresponde a dizer que nossas empresas praticam atualmente preços que estão entre os mais vantajosos do mundo.

De acordo com a pesquisa, o valor médio pago pelos passageiros em voos domésticos no Brasil é de US$ 3,98 a cada 100 km. Índia, Moldávia, Indonésia, Irã, Malásia, Vietnã, Mongólia, Estados Unidos e França completam a lista dos 10 mercados mais econômicos para se viajar internamente. Na outra ponta, na Sérvia, Holanda, Bélgica, Catar e Chile são praticados os valores mais elevados da relação.

“Todos já ouvimos os tais segredos para se encontrar um voo barato: fazer a busca em uma terça-feira, marcar a volta para uma quarta-feira, usar uma janela anônima do navegador. No entanto, centenas de fatores adicionais, incluindo preços do petróleo, turbulências políticas, competição entre as empresas e até mesmo o clima podem ter um impacto enorme no custo do bilhete”, explica o Kiwi.com sobre os fatores que determinam os preços encontrados pelos consumidores. “Levamos em conta voos de curta distância e de longa distância de 80 dos países e cidades mais visitados do mundo, calculando um custo médio de bilhete por 100 km de viagem, usando custos de voo de alta e baixa temporada para mais de um milhão de viagens. A pesquisa inclui uma divisão clara entre companhias aéreas de baixo custo e serviços completos para chegar a um índice de preço conclusivo para o país”, detalha a agência quanto à metodologia.

Na relação geral, ou seja, na média dos preços de viagens domésticas (realizados pelas aéreas brasileiras) e internacionais (realizadas por aéreas brasileiras e estrangeiras), o Brasil ocupa a 48ª colocação (US$ 16,32/100 km), situado entre Egito, Vietnã, Estônia e Alemanha. No mesmo recorte, a Malásia possui os bilhetes mais baratos do mundo, enquanto a Bélgica aparece na ponta oposta.

Em qualquer dos enfoques utilizados, é importante destacar que o Brasil, com dimensões continentais, custos operacionais acima da média internacional e infraestrutura em desenvolvimento, figura entre os maiores mercados globais de aviação.

A pesquisa “Flight Price Index” da Kiwi.com tem o mérito de colocar os preços praticados no Brasil dentro de uma perspectiva global e de atestar a trajetória dos preços em nosso mercado desde a liberalização tarifária de 2002. Para fins de acompanhamento do mercado, a ABEAR adota como referência dos valores médios das passagens vendidas no país o relatório de tarifas da Agência Nacional de Aviação Civil (ANAC). Segundo o levantamento do órgão regulador, de 2002 a 2016 o preço médio das passagens domésticas vendidas no Brasil recuou quase 50%.

 

Confira, em Português, mais detalhes da pesquisa internacional em matéria divulgada pelo o site especializado em investimentos e finanças Infomoney.

32 Comentário

32 Comments

  1. Merlin Matarrita

    11 de janeiro de 2018 at 21:19

    Hi! I understand this is somewhat off-topic but I had to ask. Does building a well-established website like yours require a lot of work? I’m completely new to writing a blog but I do write in my journal on a daily basis. I’d like to start a blog so I will be able to share my personal experience and feelings online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for new aspiring blog owners. Thankyou!|

  2. Mel Preece

    11 de janeiro de 2018 at 18:08

    I really like what you guys tend to be up too. This kind of clever work and reporting! Keep up the wonderful works guys I’ve you guys to our blogroll.|

  3. Merilyn Norcross

    11 de janeiro de 2018 at 15:33

    I really love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own personal site and want to find out where you got this from or what the theme is called. Thanks!|

  4. Racquel Gautsch

    11 de janeiro de 2018 at 12:52

    Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and everything. But imagine if you added some great images or videos to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and clips, this site could definitely be one of the very best in its niche. Good blog!|

  5. Nakesha Abler

    6 de janeiro de 2018 at 23:10

    Hello, i think that i saw you visited my web site thus i came to “return the favor”.I’m attempting to find things to enhance my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!|

  6. Jarrod Klapec

    6 de janeiro de 2018 at 06:47

    If you are going for finest contents like me, only pay a visit this web site every day since it provides feature contents, thanks|

  7. Junita Daniel

    5 de janeiro de 2018 at 14:08

    Aw, this was a very good post. Taking a few minutes and actual effort to create a good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don’t manage to get nearly anything done.|

  8. Dominique Embertson

    27 de dezembro de 2017 at 05:07

    It’s remarkable to go to see this website and reading the views of all friends on the topic of this paragraph, while I am also eager of getting know-how.|

  9. Grady Jozsa

    26 de dezembro de 2017 at 21:50

    If some one desires to be updated with newest technologies therefore he must be pay a visit this web page and be up to date everyday.|

  10. Joey Turinetti

    23 de dezembro de 2017 at 22:17

    I blog frequently and I seriously appreciate your information. The article has truly peaked my interest. I’m going to book mark your blog and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed as well.|

  11. Felicitas Mcdonalds

    23 de dezembro de 2017 at 09:17

    Good blog you’ve got here.. It’s hard to find quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate people like you! Take care!!|

  12. Noble Shrake

    23 de dezembro de 2017 at 02:27

    You have made some really good points there. I looked on the internet for more info about the issue and found most people will go along with your views on this web site.|

  13. Marleen Strauser

    22 de dezembro de 2017 at 18:06

    Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading? I’m trying to figure out if its a problem on my end or if it’s the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.|

  14. Glen Gonzolez

    22 de dezembro de 2017 at 12:36

    It’s very simple to find out any matter on net as compared to books, as I found this post at this web site.|

  15. Gerry Daschofsky

    22 de dezembro de 2017 at 05:54

    Hey! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog. Is it very hard to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about creating my own but I’m not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Thanks|

  16. Nicky Loeurm

    21 de dezembro de 2017 at 23:11

    You could definitely see your enthusiasm within the article you write. The world hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to say how they believe. All the time go after your heart.|

  17. Wilbur Gustafson

    21 de dezembro de 2017 at 11:16

    Thanks for another excellent article. Where else could anybody get that kind of information in such an ideal means of writing? I’ve a presentation next week, and I am at the search for such info.|

  18. Kris Ledden

    20 de dezembro de 2017 at 21:19

    Hey there I am so grateful I found your web site, I really found you by accident, while I was looking on Yahoo for something else, Anyhow I am here now and would just like to say kudos for a remarkable post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read it all at the moment but I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the superb work.|

  19. Bobby Sartore

    20 de dezembro de 2017 at 15:11

    I’ve been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all web owners and bloggers made good content as you did, the internet will be much more useful than ever before.|

  20. Dorie Perrins

    20 de dezembro de 2017 at 10:37

    Your style is very unique compared to other folks I have read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just book mark this blog.|

  21. Dale Chillemi

    20 de dezembro de 2017 at 02:27

    I visited multiple websites however the audio feature for audio songs present at this site is genuinely fabulous.|

  22. Florentino Gassaway

    19 de dezembro de 2017 at 20:04

    This is a topic which is close to my heart… Take care! Where are your contact details though?|

  23. Misty Linford

    19 de dezembro de 2017 at 16:51

    Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your web site is great, let alone the content!|

  24. Leon Gutrerrez

    19 de dezembro de 2017 at 10:39

    When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get several emails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service? Bless you!|

  25. Robin Huckabee

    19 de dezembro de 2017 at 00:47

    I don’t even know how I finished up right here, but I thought this put up used to be good. I do not realize who you are but certainly you are going to a well-known blogger should you aren’t already. Cheers!|

  26. Terrell Eskins

    18 de dezembro de 2017 at 13:45

    Good day I am so thrilled I found your webpage, I really found you by mistake, while I was browsing on Bing for something else, Anyways I am here now and would just like to say kudos for a fantastic post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read it all at the moment but I have book-marked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the great work.|

  27. Freddy Stroebel

    18 de dezembro de 2017 at 10:52

    hello there and thank you for your information – I’ve certainly picked up something new from right here. I did however expertise some technical points using this website, as I experienced to reload the site many times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could damage your quality score if advertising and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my email and could look out for a lot more of your respective fascinating content. Ensure that you update this again soon.|

  28. Milford Mosler

    18 de dezembro de 2017 at 08:14

    Hi there, just was alert to your weblog through Google, and located that it is truly informative. I am going to watch out for brussels. I’ll appreciate when you proceed this in future. Many other folks will likely be benefited out of your writing. Cheers!|

  29. Anisha Sramek

    17 de dezembro de 2017 at 21:21

    Hey fantastic website! Does running a blog like this take a massive amount work? I’ve absolutely no understanding of computer programming but I had been hoping to start my own blog in the near future. Anyway, if you have any suggestions or techniques for new blog owners please share. I know this is off subject nevertheless I just wanted to ask. Kudos!|

  30. Isabella Zogopoulos

    17 de dezembro de 2017 at 18:54

    This design is wicked! You definitely know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Great job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!|

  31. Jaime Zabka

    16 de dezembro de 2017 at 21:24

    Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading? I’m trying to figure out if its a problem on my end or if it’s the blog. Any feedback would be greatly appreciated.|

  32. Kennith Ardrey