DESTINOS TURÍSTICOS NACIONAIS

Baianos e turistas curtem as festas juninas no Pelourinho

voenews

O Pelourinho está em clima junino que encanta a baianos e turistas nas comemorações dedicadas a São João. A programação musical tem início nesta quinta-feira (dia 22), em um ambiente de alegria e animação que valoriza o povo nordestino e sua cultura.

O turista Marcelo Júnior, de 35 anos, aproveitou para passear no Pelourinho com a família e fotografar o cenário colonial. O militar de Maceió disse ter vindo visitar Salvador, mas vai curtir os dias de festa no interior, na cidade de Cruz das Almas. De lá, segue ainda para Porto Seguro. “Já estamos com toda a programação das festas, agora é só aproveitar o São João”, relata.

Morador do Rio de Janeiro, o baiano George Santos, de 33 anos, trouxe a mulher, natural de Florianópolis, para conhecer o São João da Bahia. “Estou encantado com a decoração, os bonecos, as bandeirinhas. Está tudo muito lindo. Vim apresentar a tradição nordestina à minha mulher”, contou George, que também vai aproveitar o clima das festas juninas em Amargosa.

Os festejos juninos promovidos pelo Governo do Estado, por meio da Superintendência de Fomento ao Turismo (Bahiatursa), têm início nesta quinta-feira (22), e seguem até sábado (24). O Pelourinho recebe atrações como Geraldo Azevedo, Adelmário Coelho, Dorgival Dantas, Flávio José e Targino Gondim.

Já para o bairro de Paripe, no subúrbio ferroviário, estão programadas apresentações de nomes como Luan Santana, Aviões, Estakazero, Pablo e Seu Maxixe, dentre outros.

186 Comentário

186 Comments

  1. guy waiting at door

    23 de abril de 2018 at 07:31

    He’s just waiting patiently for the place to open up.

  2. Very cute kitty

    23 de abril de 2018 at 05:47

    Isn’t that a cute kitty?!

  3. Doctor enjoying chocolate

    22 de abril de 2018 at 20:23

    Doctor bite right into a chococlate bar.

  4. Expect to see him when the restaurant opens every day.

  5. Kitty Futurology

    22 de abril de 2018 at 13:04

    This is the future of kitty cats.

  6. The future of kitty cats

    22 de abril de 2018 at 13:01

    This is what the future holds for kitty cats.

  7. Even doctors like chocolate

    22 de abril de 2018 at 12:12

    Nothing is more relaxing than eating chocalate!

  8. Relaxing while reading the newspaper

    22 de abril de 2018 at 02:21

    Nothing makes him more happy than reading a newspaper underneath a tree.

  9. Nothing relaxes him like reading does.

  10. Couple in movie theater

    21 de abril de 2018 at 12:03

    This has to be the happiest couple on planet Earth!

  11. Couple has the best seat in the house

    21 de abril de 2018 at 11:12

    These two sure know how to enjoy a movie!

  12. Can you hear me now

    18 de abril de 2018 at 13:01

    This guy has something very important to say!

  13. Too many cooks

    16 de abril de 2018 at 10:28

    These two better settle their score now before everything ends up burnt!

  14. Messy People Eating Snacks

    15 de abril de 2018 at 04:46

    These two are some real messy eaters!

  15. Popcorn

    14 de abril de 2018 at 15:49

    Would you like some popcorn?

  16. Old People Getting Drunk

    13 de abril de 2018 at 22:50

    No one can ever say this site is boring!

  17. Thank you for visiting

    13 de abril de 2018 at 13:17

    Don’t forget the grilled onions!

  18. Blogger Listening to Music

    13 de abril de 2018 at 07:26

    Now that’s what I call music!

  19. Stock Trading Techniques

    10 de abril de 2018 at 07:28

    You sure know how to make a squirrel smile.

  20. Touch Typing

    8 de abril de 2018 at 19:10

    You can say that again!

  21. Happy Woman

    8 de abril de 2018 at 12:58

    I ate rice for lunch.

  22. Senior Wine Drinkers

    7 de abril de 2018 at 13:02

    Keep up the amazing work!

  23. Country Road

    6 de abril de 2018 at 15:59

    Do you like to smell the breath of someone who just ate garlic?

  24. Genia Brinkhaus

    3 de março de 2018 at 04:34

    I go to see daily some blogs and sites to read content, except this website offers quality based posts.|

  25. Kermit Sgueglia

    2 de março de 2018 at 10:36

    I’ve learn a few just right stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how so much attempt you put to create this kind of great informative web site.|

  26. Kelley Trupp

    1 de março de 2018 at 14:40

    Does your website have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to send you an email. I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it improve over time.|

  27. Ervin Vitera

    18 de fevereiro de 2018 at 19:46

    Hi this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!|

  28. Kourtney Jarrell

    17 de fevereiro de 2018 at 11:16

    Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I’m hoping to present something back and help others such as you helped me.|

  29. Gary Odear

    17 de fevereiro de 2018 at 02:48

    whoah this blog is wonderful i really like reading your posts. Stay up the great work! You understand, many individuals are hunting around for this info, you could aid them greatly. |

  30. Jae Boesiger

    16 de fevereiro de 2018 at 17:15

    If some one desires expert view about running a blog afterward i recommend him/her to go to see this web site, Keep up the nice job.|

  31. Samira Wolery

    16 de fevereiro de 2018 at 02:40

    Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your site is wonderful, let alone the content!|

  32. Alease Fussell

    14 de fevereiro de 2018 at 20:37

    I think this is among the most significant info for me. And i’m glad reading your article. But want to remark on some general things, The web site style is ideal, the articles is really nice : D. Good job, cheers|

  33. Leon Magallanez

    13 de fevereiro de 2018 at 22:26

    I’m curious to find out what blog platform you have been utilizing? I’m experiencing some small security issues with my latest blog and I would like to find something more risk-free. Do you have any recommendations?|

  34. Leonore Kealey

    13 de fevereiro de 2018 at 16:53

    I really like reading through an article that will make people think. Also, many thanks for allowing for me to comment!|

  35. Latina Hetchman

    13 de fevereiro de 2018 at 06:10

    Hey! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be okay. I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new updates.|

  36. Kasie Gonzalea