Locadoras

Unidas aumenta receita consolidada no primeiro trimestre de 2017

UNIDOS

A receita líquida de aluguel de carros apresentou o maior crescimento no período

A Unidas, especializada em soluções de gestão de frotas e locação de veículos, teve um aumento em sua receita consolidada de 24,5% no primeiro trimestre de 2017 em relação ao mesmo período do ano passado. Isso se deve devido ao bom desempenho do Rent a Car (RAC) e da venda de seminovos. Somente em RAC, a companhia cresceu em receita líquida 34,9%.

“No primeiro trimestre, o avanço do número de diárias e o aumento no preço médio e no volume de venda de carros seminovos impulsionaram a receita. Esse bom resultado é fruto do nosso foco em rentabilidade e excelência no padrão de atendimento que queremos reforçar ao logo de 2017”, afirma Carlos Sarquis, presidente da Unidas.

Outro resultado positivo foi a alta de 6 pontos percentuais na taxa de ocupação no segmento de aluguel de carros em relação ao primeiro trimestre de 2016, que atingiu 83,3%.

Números:

  • Aumento de 24,5% da Receita Líquida Consolidada, alcançando R$369,5 milhões em comparação ao mesmo período do ano passado, e aumento de 11,5% e 10,8% do EBITDA e EBIT, respectivamente, em relação ao mesmo período do ano passado.
  • A Receita Líquida de RAC apresentou um crescimento de 34,9%, em relação ao mesmo período do ano anterior, atingindo R$102,5 milhões no trimestre.
  • No primeiro trimestre de 2017, a Receita Líquida do segmento de Seminovos apresentou um crescimento de 29,9%, alcançando R$187,9 milhões, devido ao aumento de 17,4% no preço médio dos veículos vendidos e aumento de 10,4% na quantidade de veículos vendidos no trimestre.
  • 272 lojas é o número de lojas totais até o fim do 1º trimestre de 2017, sendo 121 próprias e 151 franqueadas, o que representa um crescimento total de 25 lojas em comparação ao mesmo período do ano passado.
  • A Unidas concluiu em 18 de abril a liquidação da 9ª Emissão de Debêntures, no montante de R$300 milhões e com prazo final de quatro anos. Os recursos desta captação serão utilizados para endereçar totalmente a amortização do principal das dívidas no segundo e terceiro trimestres e parte do quarto trimestre de 2017.
130 Comentário

130 Comments

  1. Kantor EJC

    21 de outubro de 2017 at 14:16

    Wow! I cant believe I have found your weblog. Very helpful info.

  2. dewapoker terbesar Indonesia

    21 de outubro de 2017 at 09:58

    Thank you for your article.Really looking forward to read more. Really Cool.

  3. gta 5 money business

    21 de outubro de 2017 at 05:44

    south korea jersey ??????30????????????????5??????????????? | ????????

  4. 3D puzzles for adults

    21 de outubro de 2017 at 01:31

    Very nice article, just what I was looking for.

  5. discount

    20 de outubro de 2017 at 21:17

    You made some decent points there. I looked on the internet for the subject and found most individuals will agree with your blog.

  6. Teds Woodworking Review

    20 de outubro de 2017 at 17:05

    Merely wanna remark that you have a very decent web site , I enjoy the pattern it actually stands out.

  7. دانلود فیلم رگ خواب

    20 de outubro de 2017 at 12:52

    I?аАТ’аЂа†ll right away take hold of your rss as I can at find your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you ave any? Please allow me recognize so that I could subscribe. Thanks.

  8. best brunch ottawa

    20 de outubro de 2017 at 10:52

    Wow! Thank you! I continually wanted to write on my website something like that. Can I implement a part of your post to my site?

  9. corporate event emcee singapore

    20 de outubro de 2017 at 08:44

    Wow, great article post.Really looking forward to read more. Awesome.

  10. digital csc

    20 de outubro de 2017 at 00:28

    This blog was how do I say it? Relevant!! Finally I ave found something that helped me. Many thanks!

  11. diet pills

    19 de outubro de 2017 at 20:18

    Major thankies for the blog post.Thanks Again. Great.

  12. Health Blog

    19 de outubro de 2017 at 16:07

    to textbooks, as I found this paragraph at this site.

  13. Loftconversionlondon

    19 de outubro de 2017 at 12:03

    Perfect piece of work you have done, this website is really cool with fantastic info.

  14. for more info

    19 de outubro de 2017 at 10:11

    Wow! Thank you! I continually wanted to write on my blog something like that. Can I take a part of your post to my website?

  15. click here

    19 de outubro de 2017 at 08:46

    Say, you got a really great blog post.Many thanks again. Really Great.

  16. Automatic likes

    19 de outubro de 2017 at 07:21

    Normally I do not read article on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to take a look at and do it! Your writing taste has been surprised me. Thank you, quite great article.

  17. دانلود فیلم نهنگ عنبر 2

    19 de outubro de 2017 at 03:48

    You are my inhalation, I possess few web logs and sometimes run out from post . Truth springs from argument amongst friends. by David Hume.

  18. a course in miracle

    18 de outubro de 2017 at 23:40

    Very good post! We will be linking to this particularly great content on our website. Keep up the good writing.

  19. discount christian t-shirts

    18 de outubro de 2017 at 19:34

    You can definitely see your skills in the work you write. The sector hopes for even more passionate writers like you who aren at afraid to say how they believe. All the time go after your heart.

  20. bmw service

    18 de outubro de 2017 at 17:37

    The best solution is to know the secret of lustrous thick hair.

  21. friv

    18 de outubro de 2017 at 15:40

    This particular blog is obviously entertaining and also diverting. I have chosen helluva helpful advices out of this amazing blog. I ad love to come back over and over again. Thanks a bunch!

  22. for more information

    18 de outubro de 2017 at 11:42

    It as best to participate in a contest for among the best blogs on the web. I all suggest this web site!

  23. Uber code

    18 de outubro de 2017 at 11:42

    pretty valuable stuff, overall I consider this is worth a bookmark, thanks

  24. for more information

    18 de outubro de 2017 at 08:53

    Jet Set in Style with Esembles Collection

  25. pest

    18 de outubro de 2017 at 07:40

    If so, Alcuin as origins may lie in the fact that the Jags are

  26. Breastfeeding scarf

    18 de outubro de 2017 at 03:30

    My brother recommended I might like this blog. He was entirely right. This post truly made my day. You cann at imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!

  27. Baby car seat cover

    17 de outubro de 2017 at 22:35

    When are you going to post again? You really entertain a lot of people!

  28. visit website

    17 de outubro de 2017 at 18:42

    Im inquisitive should any individual ever endure what individuals post? The web never was like which, except in which recently it as got become much better. What do you think?

  29. Infant car seat canopy

    17 de outubro de 2017 at 18:30

    There is evidently a bundle to realize about this. I believe you made certain good points in features also.

  30. dispensary

    17 de outubro de 2017 at 10:20

    Very nice write-up. I absolutely love this website. Thanks!

Deixe uma resposta

O seu endereço de email não será publicado Campos obrigatórios são marcados *

Você pode usar estas tags e atributos de HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Mais Lidas

VOENEWS - Notícias do Turismo - Escritório de Negócios SCLN 201 - Bloco "C" - sala 112 Brasília - DF - CEP: 70.832-530 Telefone: (61) - 3201-8602 Celulares: (61) 98117-4456 - E-mail: contato@voenews.com.br

EVENTOS DO TURISMO

NOTÍCIAS DA HOTELARIA