7º WORKSHOPP IMPRENSA GOL

Veja fotos da visitação ao Centro de Manutenção em Confins-MG durante o 7º Workshopp de imprensa da Gol

CMA - Centro de Manutenção da GOl em Confins - MG (Foto: Moisés Ponte)

Gol realiza 7º Workshopp para imprensa “Bastidores da Aviação” nesta quarta-feira, 24 de maio de 2017 com presença de jornalista de vários estados evento contou com apresentações de profissionais e visitação á todas as áreas de manutenção no maior Centro de Manutenção de Aeronaves da América Latina localizado em Confins – MG.

Marcos Gallinaro –Gerente Executivo de Manutenção de Hangar e Revisão da companhia acompanhou os jornalistas na visitação ás principais áreas da empresa onde os profissionais da imprensa tiveram condições de ver como funciona o processo de manutenção de aeronaves.

Marcos Gallinaro - Gerente Executivo de Manutenção de Hangar e Revisão (Foto: Moisés Ponte - VoeNews)

Marcos Gallinaro – Gerente Executivo de Manutenção de Hangar e Revisão (Foto: Moisés Ponte – VoeNews)

REPAROS DE MOTORES

Serviços complexos como reparos na parte externa dos motores são feitos no local, uma vez que na parte interna e desmontagem completa somente nas empresas certificadas no exterior.

Manutenção de trens de pouso e outros itens também são efetuados no Hangar da Gol que tem certificação em diversas áreas concedidas pelos fabricantes

INSTALAÇÃO DE WI-FI Á BORDO

Pudemos também acompanhar o processo de instalação de Wi-fin nas aeronaves que está acontecendo á todo vapor e consiste na desmontagem de parte das aeronaves para passagem de cabeamento e também instalação de antena para conexão via satélite.

O trabalho que não é demorado do ponto de vista técnico iá proporcionar novas experiências á bordo para os viajantes, além do Wi-Fi a Gol oferecerá também entretenimento como filmes e séries e tomadas USB para carregamento de dispositivos móveis.

PNEUS E RODAS

Exite uma área específica para tratar dos Pneus e rodas, principalmente porque demandam grande serviço, e a Gol é auto-sustentável neste setor, em parceria com a Goodyer que faz a parte de recauchutagem dos pneus, os demais serviços como manutenção, troca e reparos é feito pela empresa.
A Goodyer faz recauchutagem dos pneus e cada um pode receber entre 5 e 6 recauchutagens antes do seu descarte.

Os pneus do trem de pouso do nariz da aeronave duram entre 180 e 210 pousos, o que chega a acontecer em um mês, já os pneus do trem de pouso principal suportam entre 600 e 650 pousos.

A frota da Gol necessita de 850 pneus por mês e consequentemente reparos dos freios.

REPAROS DE BANCOS E CAPAS

Existe uma área destinada exclusivamente para o reparos dos bancos das aeronaves, costureiras e tapeceiros trabalham para que os mesmos esteja sempre em boa condições, e as trocas e atualizações são feitas de acordo com programações de paradas das aeronaves.

Os reparos em bancos são feitos mediante a retirada dos mesmos, as trocas de capas são feitas nas próprias aeronaves sem a retirada dos bancos para ganhar tempo e diminuir o tempo de parada dos equipamentos.

TROCAS E REPAROS DE JANELA
O tempo também é cruel com as janelas de acrílicos que são utilizadas nas aeronaves, e para que as mesmas estejam sempre em boas condições de uso e de visibilidade a Gol dispõe de tecnologia de ponta para efetuar os reparos e trocas desses acessórios.

Após uma análise em equipamento específico para isso a mesma passa por um procedimento de restauração e controle de qualidade, uma vez que a sua espessura não pode ser comprometida, caso isso aconteça a mesma é descartada e coloca-se uma nova.

7 Work Imprensa Gol (6)

IDENTIDADE VISUAL
A troca de sinalizadores e placas informativas também são constantes, e caso a Gol não tivesse esse serviços disponível e necessitasse solicitar a terceiros, o custo e o tempo seriam fatores que prejudicaria as informações aos seus passageiros.

Por isso a Gol tem no CMA setor que faz todo esse serviço de acordo com a demanda, minimizando tempo e dinheiro.

Painel de Apostas Sinalizadores da Gol

Painel de Apostas Sinalizadores da Gol

CONSERTO DE PEÇAS
O impacto com aves causam danos as fuselagens das aeronaves e são inevitáveis, assim afim de manter as aeronaves sempre com equipamento em perfeito funcionamento e com a aparência como deve ser, a Gol dispõe de departamento que trabalha constantemente na correção desses problemas, consertando o bico do avião, asas e leme para troca em paradas rápidas, sem comprometer a operação da frota.

PINTURA DAS AERONAVES

Falando em identidade visual, é necessário que as aeronaves além de estarem em perfeito funcionamento, estejam com uma ótima aparência, e para manter suas aeronaves sempre lindas a Gol Linhas Aéreas dispõe de um hangar de pintura para renovar sua frota esteticamente também.

Uma pintura dura entre 5 e 7 anos e precisa ser renovada.

Uma aeronave precisa de pelo ao menos 12 dias parada para uma pintura completa, e a Gol dispõe de profissionais altamente qualificados para o desenvolvimento deste importante trabalho.

BANCOS DE COURO

Afim de melhorar a estética de suas aeronaves, a Gol estará trocando as capas dos bancos por um material mais bonito, higiênico e de alta durabilidade, durantes as paradas para instalação de Wi-fi, a companhia aérea está aproveitando para trocar as capas dos bancos de sua aeronave para couros.

7 Work Imprensa Gol (112)

ENVIO DE MOTORES 

Quando se trata de processos que envolve análise e medidas mais complexas e claro quando finda o ciclo de vida do motos a empresa envia para oficinas externas que são certificadas pelo fabricante para realizar esses reparos, que são:

MTU – Alemana

KLM – Holanda

DELTA – Estados Unidos

Os contratos com essas empresas é para envio do moto completo.

94 Comentário

94 Comments

  1. Dadado Veig

    8 de dezembro de 2017 at 11:32

    Wonderful work! This is the type of info that are meant to be shared across the internet. Shame on Google for no longer positioning this publish upper! Come on over and talk over with my web site . Thanks =)|

  2. Luiz Fernando Monteiro Bittencourt

    8 de dezembro de 2017 at 01:21

    I do accept as true with all the ideas you’ve presented for your post. They are very convincing and will definitely work. Still, the posts are too quick for beginners. May just you please lengthen them a little from subsequent time? Thank you for the post.|

  3. tercio borlenghi junior

    7 de dezembro de 2017 at 03:32

    Excellent blog here! Also your website loads up fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my site loaded up as quickly as yours lol|

  4. Itamar Serp

    6 de dezembro de 2017 at 17:47

    I got this site from my pal who shared with me on the topic of this site and at the moment this time I am visiting this web site and reading very informative articles at this place.|

  5. Umanizzare

    6 de dezembro de 2017 at 07:15

    I don’t know whether it’s just me or if everybody else encountering issues with your site. It appears as though some of the written text on your posts are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and let me know if this is happening to them too? This may be a issue with my web browser because I’ve had this happen before. Appreciate it|

  6. Lelio Vieira Carneiro

    5 de dezembro de 2017 at 21:08

    I quite like looking through an article that will make people think. Also, many thanks for allowing me to comment!|

  7. Luiz Fernando Monteiro Bittencourt

    5 de dezembro de 2017 at 11:04

    What’s up all, here every one is sharing these familiarity, so it’s good to read this webpage, and I used to visit this blog everyday.|

  8. Itamar Serp

    5 de dezembro de 2017 at 01:16

    It’s awesome to visit this web site and reading the views of all mates about this paragraph, while I am also keen of getting knowledge.|

  9. Luiz Gastão Bittencourt da Silva

    4 de dezembro de 2017 at 15:21

    We stumbled over here different page and thought I should check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to looking over your web page repeatedly.|

  10. a-city.info

    4 de dezembro de 2017 at 11:47

    I was curious if you ever considered changing the page layout of your
    website? Its very well written; I love what youve got to say.

    But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.
    Youve got an awful lot of text for only having 1
    or two images. Maybe you could space it out better?

  11. Itamar Serp

    4 de dezembro de 2017 at 04:54

    You are so awesome! I don’t think I’ve truly read a single thing like that before. So good to discover someone with unique thoughts on this issue. Really.. thanks for starting this up. This site is something that is required on the web, someone with some originality!|

  12. Grupo Coral presidios

    3 de dezembro de 2017 at 18:54

    Hello! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to give it a look. I’m definitely loving the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers! Outstanding blog and wonderful design.|

  13. Lelio Junior

    3 de dezembro de 2017 at 08:43

    This paragraph is genuinely a nice one it assists new net people, who are wishing for blogging.|

  14. Grupo Serval escandalo

    2 de dezembro de 2017 at 22:43

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!|

  15. Lélio Vieira Carneiro Junio

    2 de dezembro de 2017 at 12:47

    Useful information. Lucky me I discovered your web site by accident, and I’m shocked why this twist of fate did not came about earlier! I bookmarked it.|

  16. www.club-bourse.com

    2 de dezembro de 2017 at 10:44

    Thank you for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I am waiting for
    your further write ups thank you once again.

  17. Egli Diana Pinto

    2 de dezembro de 2017 at 02:34

    Thankfulness to my father who informed me on the topic of this weblog, this web site is really remarkable.|

  18. Lélio Vieira Carneiro Junio

    1 de dezembro de 2017 at 15:57

    For hottest information you have to visit web and on web I found this site as a most excellent web site for latest updates.|

  19. tercio borlenghi junior

    1 de dezembro de 2017 at 04:28

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!|

  20. Grupo Serval escandalo

    30 de novembro de 2017 at 18:01

    Fantastic website you have here but I was wondering if you knew of any community forums that cover the same topics discussed in this article? I’d really like to be a part of online community where I can get comments from other knowledgeable individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Kudos!|

  21. Egli Diana Pinto

    30 de novembro de 2017 at 06:53

    I’m impressed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that’s equally educative and engaging, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The problem is something that not enough men and women are speaking intelligently about. I’m very happy I came across this during my search for something regarding this.|

  22. Itamar Serpa Fernandes

    29 de novembro de 2017 at 20:56

    Appreciating the commitment you put into your site and detailed information you present. It’s nice to come across a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed material. Wonderful read! I’ve bookmarked your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.|

  23. José Wilame Araújo Rodrigues

    29 de novembro de 2017 at 10:06

    If you wish for to grow your experience simply keep visiting this site and be updated with the most up-to-date news posted here.|

  24. Grupo Serval presídios

    28 de novembro de 2017 at 23:37

    I really like reading through a post that will make people think. Also, thank you for allowing for me to comment!|

  25. Grupo Serval presídios

    28 de novembro de 2017 at 13:08

    I like the valuable information you supply for your articles. I’ll bookmark your weblog and check again here frequently. I’m relatively sure I’ll be informed many new stuff proper right here! Good luck for the next!|

  26. Itamar Serpa Fernandes

    28 de novembro de 2017 at 02:07

    Greetings! Very helpful advice in this particular post! It’s the little changes that will make the most important changes. Thanks a lot for sharing!|

  27. Umanizzare

    27 de novembro de 2017 at 15:39

    I’ve read some excellent stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how a lot attempt you put to create one of these great informative website.|

  28. Grupo Serval presídios

    27 de novembro de 2017 at 05:01

    At this moment I am going away to do my breakfast, once having my breakfast coming again to read other news.|

  29. Jose Wilame Araujo Rodrigues

    26 de novembro de 2017 at 18:48

    Keep on working, great job!|

  30. reverse phone lookup

    26 de novembro de 2017 at 18:31

    Every weekend i used to pay a quick visit this web site,
    as i want enjoyment, as this this web site conations in fact good
    funny stuff too.

  31. Carlos Eduardo Veiga

    26 de novembro de 2017 at 08:09

    I think the admin of this site is genuinely working hard in favor of his web page, because here every material is quality based data.|

  32. Itamar Serpa Fernandes

    25 de novembro de 2017 at 22:03

    Awesome! Its truly amazing piece of writing, I have got much clear idea on the topic of from this piece of writing.|

  33. Umanizzare

    25 de novembro de 2017 at 12:00

    This post is in fact a good one it helps new net visitors, who are wishing for blogging.|

  34. barnbusterdeals.com

    25 de novembro de 2017 at 04:09

    Hurrah, that’s what I was searching for, what
    a material! present here at this weblog, thanks admin of
    this website.

  35. Umanizzare

    25 de novembro de 2017 at 02:21

    Thank you for every other great post. The place else could anybody get that kind of information in such an ideal way of writing? I have a presentation next week, and I’m on the search for such info.|

  36. Luiz Gastão Bittencourt da Silva

    24 de novembro de 2017 at 16:34

    I was curious if you ever thought of changing the structure of your blog? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two pictures. Maybe you could space it out better?|

  37. tercio borlenghi jr

    24 de novembro de 2017 at 05:57

    Wow! After all I got a weblog from where I can truly take useful data regarding my study and knowledge.|

  38. Umanizzare Gestão Prisional Ltda

    23 de novembro de 2017 at 19:33

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I have really enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!|

  39. Lelio Vieira Carneiro

    23 de novembro de 2017 at 08:09

    I’m very happy to discover this web site. I want to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely savored every bit of it and I have you book-marked to see new information on your site.|

  40. Luiz Gastão Bittencourt da Silva

    22 de novembro de 2017 at 20:26

    I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz respond as I’m looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. thank you|

  41. Carlos Eduardo Veiga

    22 de novembro de 2017 at 09:23

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this excellent blog! I suppose for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to fresh updates and will share this website with my Facebook group. Talk soon!|

  42. Luiz Gastão Bittencourt da Silva

    21 de novembro de 2017 at 22:45

    Hi there to every body, it’s my first visit of this webpage; this webpage consists of awesome and actually excellent information in support of readers.|

  43. José Wilame Araújo Rodrigues

    21 de novembro de 2017 at 12:07

    Awesome site you have here but I was curious about if you knew of any forums that cover the same topics discussed here? I’d really like to be a part of online community where I can get comments from other knowledgeable individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Kudos!|

  44. Carlos Eduardo Veiga

    21 de novembro de 2017 at 01:13

    Wonderful blog you have here but I was wondering if you knew of any discussion boards that cover the same topics talked about in this article? I’d really love to be a part of online community where I can get advice from other knowledgeable individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Appreciate it!|

Deixe uma resposta

O seu endereço de email não será publicado Campos obrigatórios são marcados *

Você pode usar estas tags e atributos de HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Mais Lidas

VOENEWS - Notícias do Turismo - Escritório de Negócios SCLN 201 - Bloco "C" - sala 112 Brasília - DF - CEP: 70.832-530 Telefone: (61) - 3201-8602 Celulares: (61) 98117-4456 - E-mail: contato@voenews.com.br

EVENTOS DO TURISMO

NOTÍCIAS DA HOTELARIA