Agências

Agentes de viagem: se reinventando para o futuro

voenews
Alvos de uma das maiores discussões do mercado turístico nos últimos anos, os agentes de viagem já ouviram de muitos a seguinte expressão: “a profissão irá acabar”. O tema gera polêmica. Uns concordam e outros não.
Alguns fatores contribuem para o pessimismo como o avanço da internet e as facilidades como pesquisa de hotéis, reservas de passagens, bookings e o novo turista que viaja por conta própria, sem precisar de intermédio. Por outro lado, muitos profissionais garantem que a fase é de adaptação e melhorias.
O FESTURIS Gramado – Feira Internacional de Turismo, que ocorre de 09 a 12 de novembro, é feito para dar palco ao agente de viagens já há 29 anos. Por isso, ouvimos alguns profissionais desta área para saber o que pensam sobre o momento da profissão no Brasil. A constatação é de que o otimismo dá o tom e os agentes de viagem sabem que a competitividade aumenta. A maioria entende que a constante capacitação, atendimento diferenciado e personalização dos serviços fará a diferença para manter a categoria forte e atuante.
Saiba um pouco mais sobre o que pensam três profissionais deste setor:
Heloisa Dias da Silva – Voo Solo Viagens
————————————————————
Exibindo Heloisa Dias da Silva.jpg
Mercado – O mercado de turismo para os agentes de viagem está cada vez mais competitivo. Antigamente o trabalho fluía naturalmente porque tínhamos o mercado nas mãos, sem a concorrência da internet.

Profissão – Os agentes buscam se aprimorar através de capacitações, pesquisas de fornecedores, viajando para destinos diferenciados, e montando dicas de destinos e serviços.

Preocupações – Atender bem ao cliente, o que implica em saber ouvi-lo para transformar seu desejo em realidade, cercar-se de parceiros honestos e profissionais, bem como ter rentabilidade na sua proposta de trabalho.

Feiras de negócios – Considero muito importante e produtivo o trabalho desenvolvido pelas feiras e seus expositores. Nelas fazemos contatos com fornecedores que, muitas vezes, conhecemos apenas por e-mail ou telefone. Através do contato direto e pessoal, trocamos ideias e criamos possibilidades de projetos e parcerias.
Ligia Ayub Pauletti – DC Tur Agência de Viagens e Turismo Ltda
————————————————————————————————— 
Exibindo Ligia Ayub Pauletti.jpg
Profissão – Estamos muito acostumados com um mercado flutuante, pois o turismo depende muito da economia e política do país. O que sinto é que 2017 está sendo um ano promissor, pois as pessoas resolveram parar e se preocupar tanto  com o que vem acontecendo e investir em si próprias, chamando-se a este investimento viagens!​

2017 – Por enquanto as perspectivas são as melhores possíveis. Sinto um crescimento linear na busca por novos roteiros ou por adequação ao bolso de cada passageiro, mas nunca a desistência da viagem. Com as agências que me relaciono e nas feiras que participo encontro agentes bem confiantes​.

Parcerias – É fundamental trabalhar com bons fornecedores, ter apoio nas 24 horas do dia e nos 7 dias da semana (trabalhamos com fusos horários), não podemos nos deter somente ao horário da empresa pois isto tem uma influência enorme no ir e vir dos turistas.

Feiras de negócios – Penso que as feiras devem ser cada vez mais profissionais. Valorizando seu produto através de imagens e informações específicas e sem muito papel. Uma feira não deveria ser somente entrega de folders. O contato direto do fornecedor com o agente de viagens é muito importante​ e eficaz desde que a apresentação do seu produto seja interessante e que o agente de viagens possa interagir.

Maria Cristina Brauner Salgado – Travel Workers Viagens e Turismo
——————————————————————————————————–

Exibindo Maria Cristina Brauner Salgado.jpg

Turismo – Desde o ano passado sinto o mercado bastante aquecido, tivemos um crescimento nas vendas significativo. Acredito que mediante tantos problemas, instabilidade política, insegurança e stress do dia a dia, as pessoas estão investindo em viagens e atividades que dão mais prazer. O mercado do Turismo é um dos poucos em crescimento. Quero acreditar que vai ser assim por muito tempo!

Carreira – Estamos otimistas! O cliente encontra no agente de viagens atendimento personalizado e todo o suporte para realizar uma viagem especial, o que dá mais tranquilidade do que a compra online. Viajamos e participamos de feiras buscando conhecer novos hotéis, destinos, fornecedores, descobrir cantinhos, dicas. O passageiro adora novidades!

Preocupações – A falta de parceria de alguns poucos fornecedores e profissionais que não valorizam a categoria. Mas, apesar de ser um mercado muito competitivo, temos muitos fornecedores e colegas parceiros e unidos.

Feiras de negócios – As feiras são ótimas, uma oportunidade de encontrar fornecedores do mundo todo, conhecer, trocar conhecimento. E esse contato é muito importante para estreitar a relação e garantir benefícios para os nossos clientes. Elas podem fortalecer a categoria trazendo cada vez mais gente nova, hotéis, operadoras e destinos ainda pouco explorados. O formato de feira com meetings pré-agendadas, como o Espaço Luxury do FESTURIS começou a fazer no ano passado, garante um aproveitamento bem melhor.
SERVIÇO:
FESTURIS Gramado –  Feira Internacional de Turismo
De 09 a 12 de novembro de 2017
Serra Park/Gramado -RS
www.festurisgramado.com
31 Comentário

31 Comments

  1. Emil Nield

    11 de janeiro de 2018 at 21:01

    I’m really enjoying the design and layout of your site. It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Great work!|

  2. Sherron Osgood

    11 de janeiro de 2018 at 17:50

    Thanks for some other informative web site. The place else may I get that kind of information written in such an ideal approach? I have a project that I’m just now working on, and I’ve been on the look out for such info.|

  3. Aura Trueba

    11 de janeiro de 2018 at 12:35

    Spot on with this write-up, I absolutely feel this website needs a great deal more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the information!|

  4. Colby Beales

    6 de janeiro de 2018 at 06:22

    It’s hard to find knowledgeable people in this particular topic, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks|

  5. Esther Dornbrook

    5 de janeiro de 2018 at 13:42

    I just like the valuable information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and test once more right here frequently. I am relatively sure I’ll be told many new stuff right here! Good luck for the next!|

  6. Edelmira Wyont

    27 de dezembro de 2017 at 04:29

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something which I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!|

  7. Jacquie Dadisman

    26 de dezembro de 2017 at 21:16

    Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at alternatives for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.|

  8. Billie Trzaska

    23 de dezembro de 2017 at 21:47

    Woah! I’m really enjoying the template/theme of this website. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between superb usability and visual appeal. I must say you’ve done a very good job with this. Additionally, the blog loads extremely fast for me on Safari. Excellent Blog!|

  9. Ena Elfrink

    23 de dezembro de 2017 at 01:54

    It’s actually a nice and useful piece of info. I’m happy that you just shared this helpful information with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.|

  10. Irish Yim

    22 de dezembro de 2017 at 17:37

    Yes! Finally someone writes about keyword1.|

  11. Terry Thyng

    22 de dezembro de 2017 at 12:03

    We stumbled over here by a different website and thought I may as well check things out. I like what I see so now i’m following you. Look forward to going over your web page yet again.|

  12. Nanette Wendorff

    22 de dezembro de 2017 at 05:26

    all the time i used to read smaller content which as well clear their motive, and that is also happening with this article which I am reading now.|

  13. Julius Wiedeman

    21 de dezembro de 2017 at 22:39

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this write-up plus the rest of the site is really good.|

  14. Josh Durham

    21 de dezembro de 2017 at 10:44

    I am truly delighted to glance at this website posts which consists of tons of valuable information, thanks for providing these statistics.|

  15. Ying Carmody

    20 de dezembro de 2017 at 20:46

    Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this post i thought i could also create comment due to this sensible paragraph.|

  16. Abbie Jandreau

    20 de dezembro de 2017 at 14:44

    Your style is so unique compared to other folks I’ve read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this site.|

  17. Otha Awbrey

    20 de dezembro de 2017 at 10:06

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!|

  18. Jasper Beisel

    20 de dezembro de 2017 at 01:57

    You’re so cool! I do not suppose I’ve read through anything like that before. So nice to find somebody with some unique thoughts on this topic. Really.. thank you for starting this up. This web site is one thing that is needed on the internet, someone with a little originality!|

  19. Hong Iacovone

    19 de dezembro de 2017 at 19:33

    Very great post. I just stumbled upon your weblog and wanted to mention that I have really loved browsing your blog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I hope you write once more soon!|

  20. Theo Kirkby

    19 de dezembro de 2017 at 16:17

    Good day! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog article or vice-versa? My site covers a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you happen to be interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Awesome blog by the way!|

  21. Lynell Pluma

    19 de dezembro de 2017 at 10:16

    Thanks in support of sharing such a nice thought, post is good, thats why i have read it fully|

  22. Carley Demicco

    19 de dezembro de 2017 at 00:16

    Hi there, this weekend is nice for me, since this time i am reading this enormous informative article here at my house.|

  23. Jack Tomanek

    18 de dezembro de 2017 at 13:19

    Hi to all, the contents existing at this web page are truly amazing for people knowledge, well, keep up the good work fellows.|

  24. Isaac Ocampo

    18 de dezembro de 2017 at 10:23

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how could we communicate?|

  25. Pedro Hickling

    18 de dezembro de 2017 at 07:52

    I just like the helpful info you supply on your articles. I’ll bookmark your blog and test again right here frequently. I’m rather sure I’ll be informed many new stuff proper right here! Good luck for the following!|

  26. Stuart Desruisseaux

    17 de dezembro de 2017 at 21:00

    I just could not leave your web site before suggesting that I really loved the usual information a person supply for your guests? Is going to be again continuously to investigate cross-check new posts|

  27. Alvaro Pruiett

    17 de dezembro de 2017 at 18:33

    Hello there! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.|

  28. Necole Zieba

    16 de dezembro de 2017 at 21:03

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too fantastic. I actually like what you have acquired here, really like what you are stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it wise. I cant wait to read much more from you. This is actually a wonderful site.|

  29. Wes Tallada

    16 de dezembro de 2017 at 13:34

    First of all I want to say fantastic blog! I had a quick question in which I’d like to ask if you do not mind. I was interested to know how you center yourself and clear your thoughts before writing. I’ve had difficulty clearing my mind in getting my thoughts out there. I truly do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually lost just trying to figure out how to begin. Any ideas or hints? Many thanks!|

  30. bulgari bague replique

    16 de dezembro de 2017 at 03:29

    Your crybaby faggot dox thread got banned, what a crime.
    bulgari bague replique http://www.aluxury.nl/fr/

  31. Michal Muma

    21 de setembro de 2017 at 13:56

    Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back often!

Deixe uma resposta

O seu endereço de email não será publicado Campos obrigatórios são marcados *

Você pode usar estas tags e atributos de HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Mais Lidas

VOENEWS - Notícias do Turismo - Escritório de Negócios SCLN 201 - Bloco "C" - sala 112 Brasília - DF - CEP: 70.832-530 Telefone: (61) - 3201-8602 Celulares: (61) 98117-4456 - E-mail: contato@voenews.com.br

EVENTOS DO TURISMO

NOTÍCIAS DA HOTELARIA